חמש דרכים פשוטות ליצור הכנסה פסיבית

מה זאת הכנסה פסיבית?

הכנסה פסיבית מהווה כסף שנכנס באופן שוטף, מדי חודש או רבעון למשל, ללא עבודה כמעט או ללא קשר לכמות הזמן המושקעת. כדי לייצר הכנסה פסיבית עלינו להשקיע זמן ו/או כסף.

כשתהיה לנו מספיק הכנסה פסיבית, לא נהיה תלויים בעבודה, ולא יטריד אותנו תלוש המשכורת והביטחון התעסוקתי. מי שירצה יטייל ברחבי העולם או ירקוד ברחובות כל היום ומי שירצה ימשיך ללכת לעבודה ויגדיל את הירושה לדורות הבאים, מי שירצה יעבור למשרה חלקית ויעסוק יותר בתחביבים שלו או יבלה עם הילדים שלו. לא מאמינים? מכירים את האופטימית ואת הסולידית? מכירים את עמית עשת? מכירים את שי בדיחי? יש עוד רבים וטובים בעולם כולו, חושבים שאתם פחות מוכשרים?

לזריקת מוטיבציה ודחיפה לצעד הראשון הנה חמש דוגמאות להכנסה פסיבית:

הכנסה פסיבית - עבודה/השקעה בטווח הקצר, הכנסות בטווח הארוך

1. יצירת קורס דיגיטלי:

אנחנו משקיעים זמן למשך תקופה מוגבלת, מעלים אותו לאתר אינטרנט והוא נמצא שם לכל החיים מבלי שתצטרכו להשקיע בו זמן. למשל, תוכלו לעבוד על קורס במשך חודש, להעלות סרטונים ואולי חומרי עזר, ולאפשר אליו גישה בתשלום. כל מי שיקנה את הקורס שלכם בעתיד, יהנה מהערך שלכם מבלי לדרוש עוד מזמנכם. קורס כזה יכול להיות כל דבר בעולם שאתם מבינים בו או אוהבים. אם את מאוד אוהבת לרקוד, את יכולה להעביר קורס קצר שבו את מלמדת צעדי ריקוד שהמצאת למגוון שירים. אם אתה בוב הבנאי, אין סיבה שלא תעלה סדרת סרטונים שבה אתה מסביר איך לבנות דברים כאלה ואחרים. אם משהו מעניין אותך, יש ברחבי העולם עוד המון אנשים שזה מעניין אותם. כלומר, הכנסה שנובעת מקורסים דיגיטליים שיצרתי פעם אחת ונמכרים באינטרנט לעד זו דוגמא להכנסה פסיבית.

הבנתי, אני רוצה לייצר קורס דיגיטלי. איך עושים את זה?

תוכלו לצלם את עצמיכם בוידאו, תוכלו להקליט מצגת מבלי שיראו אתכם וכן תוכלו ליצור אנימציות. ניתן להיעזר בשירותים מאוד זולים של מומחים בתחומים שונים בפייבר כאן.

לאחר מכן תעלו את הקורס לאתר כמו UDEMY שמקבל חשיפה בעיקר בארה”ב מהמון אנשים שנכנסים אליו כדי לקנות קורס דיגיטלי (האתר לוקח עמלה של בין 3% ל-20%). זו פלטפורמה מאוד נוחה, כי הם דואגים לגבות כסף ולהעביר לכם מבלי שתצטרכו להתעסק עם זה. לחלופין, תוכלו לפתוח אתר משלכם, אבל אז תצטרכו לשווק אותו בעצמיכם. אם אתם לא כל כך טכנולוגיים, גם לצורך כך תוכלו להיעזר בשירותים של אנשים שמציעים שירותים שונים בפייבר (מבניית אתר ועד יצירת סרטונים מגניבים).

ניתן גם לשתף פעולה עם חברים ומשפחה וליצור קורסים ביחד.

 



הירשמו לקבלת עדכונים על תכנים חדשים!

boy, photographer, camera
צילום קורס דיגיטלי - אפשר גם עם חברים או עם הילדים (ועל הדרך לעודד יזמות!)


 

2. השקעת כסף:

בעולם הכסף יש לא מעט תחומי השקעות שבהם ניתן להשקיע סכום מסוים ולקבל עליו תשואה שוטפת, כלומר תשלום שוטף. דוגמאות:

·         עסקה מניבה בנדל”ן למשל היא הכנסה פסיבית בעיקרה, הרי אנחנו קונים דירה ומקבלים שכירות בכל חודש. ניתן להעסיק חברת ניהול כדי להפוך את ההשקעה לכמה שיותר פסיבית. לחילופין ניתן להשקיע עם חברה שמתמחה בתחום ולהינות מפסיביות יותר גדולה. אם תרצו לותר על הפסיביות תצטרכו לדאוג למצוא שוכר טוב ולטפל בתקלות ובתחזוקת הדירה.

·         ניתן להשקיע בשוק ההון במניות דיבידנדים. קראו על הנושא בבלוג המעולה של הסולידית כאן

·         ניתן להלוות כסף בהלוואות חברתיות דרך פלטפורמות כמו בלנדר.

·         ניתן להלוות כסף לחברות ויזמים

·         ניתן להשקיע בנכסים דיגיטליים, אם עוד לא קראתם את הכתבה הרחבה על הנושא הזה, לחצו כאן.

שימו לב לבחינת העסקאות השונות לפני שאתם מבצעים אותן, בעיקר חשוב לשים לב לבטוחות (חישבו על מקרי קיצון, אם אני משקיע עם יזם והוא פושט רגל מה נשאר לי? האם יש דירה רשומה על שמי? האם הנכס הדיגיטלי שייך לי?). קראו עוד כיצד לבחון עסקה וחברה בכתבה על בחירת חברה להשקעה בנדל”ן או להשקעה בנכסים דיגיטליים. הרעיונות דומים בעסקאות אחרות.

oranges, fruits, grove
דרך שנייה להכנסה פסיבית - שתילת עץ של כסף עם פירות כל השנה

 

3. פתיחת עסק ואוטומציה

חשבו על הרעיון הפשוט הבא. אתם בכל יום שישי בבוקר קוטפים לימונים מהעץ שלכם בגינה, מכינים לימונדה ומוכרים כוסות לימונדה טרייה וטעימה בפארק השכונתי. נניח שעל כל כוס לימונדה אתם מקבלים חמישה שקלים. מה אתם עושים בעצם? איך הרווחתם כסף? מכרתם את הזמן שלכם.  ההכנסה שלכם תלויה בזמן, אם אתם לא עומדים בדוכן אתם לא מוכרים ולא מרוויחים כסף. איך אפשר לקחת את אותו עסק ולהפוך אותו להכנסה פסיבית? קראו לירון השכן, תגידו לו, ירון הנה העסק שלי למכירת לימונדה. בוא תעמוד בדוכן שלי, על כל כוס לימודה שתמכור אשלם לך 2 שקלים. הנה, דאגתם למקום תעסוקה לירון שעכשיו יוכל להתחיל להשקיע בשוק ההון. ואתם? אתם יכולים לבלות את יום שישי בבוקר בבריכה בזמן ששלושה שקלים נכנסים לכיסכם על כל כוס לימונדה באופן פסיבי. מדהים לא? מה עכשיו? עכשיו תקימו דוכנים נוספים ותעסיקו עוד שכנים. כך תרחיבו את העסק שלכם. נמאס לכם מלימונדה? תקימו עסק אחר, תכינו את היסודות, תעסיקו אחרים! אם אתם מוכרים את הזמן שלכם, זוהי לא הכנסה פסיבית.

הרעיון הזה נקרא מיקור חוץ, והוא כולל פתיחת עסק והעברת השירותים שהוא נותן לספק חיצוני (כמו ירון). ניתן ליישם על כל עסק שתרצו לפתוח.

אז מה העסק שתפתחו?

בקרוב- כיצד לפתוח עסק הלכה למעשה, החלק הפחות זוהר שנקרא בירוקרטיה (ספוילר- מדובר בשלושה טפסים).

lemon, citrus fruits, bio
לכולם יש לימונים, החכמה היא לייצר מהם לימונדה או לפחות רוטב לשניצל

 

4. קניית מכונה אוטומטית

בסכום לא מאוד גדול אפשר לקנות מכונות משחקים, זוכרים את הקרוסלה בדיזנגוף סנטר? מכונות חטיפים ושתייה, מכונות כביסה וכו’  וכל אלו יכולים להוות יופי של הכנסה פסיבית.  גרים בסביבה של סטודנטים? בררו אם ניתן להעמיד להם שירות של מכונת כביסה בתשלום, לא דורש הרבה תחזוקה ותוכלו גם לשלם למישהו שיתחזק במקומכם.  שימו לב שלא ניתן להעמיד סתם איפה שתרצו, יש לקבל זיכיון או אישור מבעלי המקום. כדאי גם לבחור מיקום שבו ניתן לודא שלא יהרסו לכם את המכונה. אולי ליד תחנת משטרה? אולי במקום עם מצלמות אבטחה? היעזרו בעורך דין, שאלו ברשתות החברתיות אנשים שכבר עשו את זה בעבר והצליחו! (טיפ מומלץ לכל תחום).

 

5. דרופשיפינג ושיווק שותפים

בדרופשיפינג אנחנו בעצם מוכרים מוצרים באתר מבלי להתעסק עם שירות קניית מלאי של מוצרים ומשלוח. יוצרים קשר עם ספקים, מפרסמים מוצרים שלהם בחנות הדיגיטלית שלנו והם שולחים ישירות ללקוחות שקנו. אנחנו זוכים בעמלה ומהווים מעין מתווך.

שיווק שותפים ניתן לעשות על ידי ניצול תנועה לחשבון האינסטגרם, הפייסבוק, היוטיוב, הטיקטוק או האתר שלנו. הרעיון הוא שאנחנו מקבלים לינק מחברה שמוכרת שירותים או מוצרים אל האתר שלה, אנחנו מפרסמים את הלינק הזה. אם מישהו קונה מוצר מאותה חברה אחרי שהגיע מהלינק שלנו אנחנו מזוכים בעמלה. למשל, לאמזון יש תכנית שבה מקבלים אחוזים בודדים מכל הקנייה של הלקוח כל עוד ביצע אותה תוך 24 שעות. לדוגמא, תוכלו להצטרף לתכנית השותפים של fiverr מכאן.

ניתן ליצור שיתופי פעולה גם עם חברות קטנות. נניח שיש לי דף פייסבוק עם עוקבים צעירים רבים, חברה שמוכרת מוצרים לצעירים יכולה לבקש ממני לפרסם מוצרים שלה בתמורה לעמלה על כל קנייה שתגיע דרכי. 

בונוס – יצירה של שירותים שניתן לרכוש בתשלום

יש לכם רעיון לאפליקציה או תכנה שיכולה לענות על צורך של אנשים? יודעים איך ליצור? למה אתם מחכים? לא יודעים איך ליצור? היעזרו במישהו שיודע או בשירותים של אנשים בפייבר. את האפליקציה שלכם תוכלו לאפשר לשימוש בתשלום או לחלופין בחינם ולשים פרסומות שעליהן ישלמו לכם המפרסמים. יש לכם ידע שתרצו לארוז יפה בספר? כתבו אותו, ניתן גם למכור אותו דיגיטלית ללא הוצאות כמעט. באופן דומה, אפשר למכור תמונות שצילמתם או איורים שלכם. כל דבר שניתן לייצר פעם אחת ולמכור בצורה המונית שלא דורשת מכם המשך עשייה מהווה הכנסה פסיבית.

מהי ההכנסה הפסיבית שלכם? רוצים לשמוע עוד? ראו את הסרטון המעולה הזה של האופטימית. בקרוב יש לה גם וובינר ששווה להשתתף בו, פרטים על כל הוובינרים שלה פה.

אינני יועצת השקעות וכל המידע המוצג בכתבה ובאתר, אינו מהווה הצעה או רמיזה להשקעה כלשהי ו/או להלוואה ו/או לפעולה כלשהי וכל הפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד. אין לראות באתר משום המלצה ו/או ייעוץ מקצועי מכל סוג. יש להיעזר בבעלי מקצוע כמו יועץ השקעות, יועץ מס, עו”ד וכו’ כדי להתאים פעולות לצרכים האישיים שלכם. השקעות ופעולות פיננסיות עלולות להביא גם להפסדים. כל הכתוב מהווה את דעתי האישית בלבד. © בתשואה מתמדת כל הזכויות, לרבות זכויות היוצרים, שמורות.

הירשם לקבלת עדכונים על תכנים חדשים!

עקבו אחרי גם בפייסבוק!

2 מחשבות על “חמש דרכים פשוטות ליצור הכנסה פסיבית”

  1. לין מלשטיין

    טוב לגלות שכסף יכול גם לעבוד בשבילנו
    כתבה מעולה וחשובה, מתאימה למתחילים ולכאלה שכבר עמוק בביזנס
    תודה גל

סגור לתגובות