כמה יעלה לכם לצאת לחופשה לכל החיים?

במקרה שלי 4 מיליון ,285 אלף ו-714 ש”ח ו-29 אגורות, הבנתם נכון, עם 4,2855,714.29 ש”ח אני מוכנה לצאת לחופשה לכל החיים.

חופשה לכל החיים

איך הגעתי למספר הזה?

עם הכנסה קבועה ופסיבית של 25,000 ש”ח נטו (לאחר מס) לחודש, אני לא חייבת ללכת לעבודה אף פעם. 25,000 לחודש אומר 300,000 ש”ח לשנה. בשנים האחרונות למדתי שאני יכולה לייצר מכסף הכנסה שוטפת ממוצעת של לפחות 7% בשנה.

7% מ-4,2855,714.29 זה בדיוק 300,000, כלומר, אם יהיו ברשותי 4,2855,714.29 ש”ח, אוכל בכל שנה לייצר מהם 300,000 שיתורגמו להכנסה חודשית שוטפת של 25,000 ש”ח נטו, ואז… לא אהיה חייבת לעבוד!

למשל, אני יכולה לקנות כ-17 בתים (במחירים של כ-250 אלף ש”ח) בכל העולם (כדי לפזר סיכון) שיחד יתנו לי תשואה שנתית של 7%. שימו לב, שבתור מי שמדברת על הכנסה פסיבית, אני לא מתכוונת לנהל את ההשכרה של כל הבתים הללו, והתשלום לחברות ניהול שיעשו זאת בשבילי כבר נכלל בחישוב של ה-7%. כלומר, אם הבתים מניבים יחד 8% תשואה שנתית, ההתייחסות ל-7% בשל האחוז שהולך לטובת התשלום לחברת הניהול. אלו מכם שעכשיו חושבים “אבל נדל”ן זה מסוכן ואיך אני אדע איפה כדאי לקנות”, מבטיחה שאתייחס לנושא בכתבות הבאות והדברים לא מסובכים כמו שהם אולי נשמעים.

מי ששואל איך בכלל מגיעים לסכום כל כך גדול? ומי ששואל איך מייצרים כזו תשואה לאחר שהגענו לסכום הזה? גם על כך נדבר בכתבות הבאות!

אבל רגע, אולי אני לא צריכה את הסכום הזה כדי להגיע לאותו היעד? למשל, אם כבר יש לי הכנסה פסיבית של 2,000 ש”ח לחודש ממוצר שמוכרת באינטרנט. במקרה כזה- נותר לי להשיג הון עצמי שיספק עוד 23,000 ש”ח לחודש- 276,000 ש”ח לשנה- שהם 7% מ-3,942,857 ש”ח. כלומר, אם אני מייצרת הכנסה פסיבית שאינה מכסף, אלא מעבודה שהשקעתי לזמן קצר וממשיכה להביא רווחים שוטפים בטווח הארוך- יעד ההון העצמי שלי לחופשה האינסופית יורד בהתאמה. מאיפה יכולה להיות לי הכנסה כזו? הכנסה שנובעת מקורסים דיגיטליים שיצרתי פעם אחת ונמכרים באינטרנט לעד זו דוגמא אחת. אקדיש כתבה לנושא של יצירת הכנסות כאלה ואיך כל אחד יכול ליצור הכנסה מהאינטרנט במגוון דרכים גם בלי להשקיע הון ראשוני ובלי להיות גאון טכנולוגי (נשמע טוב מדי מכדי להיות נכון? מי שלא מנסה לא יודע). 

אולי אתה בכלל לא רוצה להפסיק לעבוד? אולי את רוצה לעבוד במשרה חלקית? אולי הוא רק רוצה להשיג ביטחון כלכלי למקרה שיפטרו אותו או שיקרה משהו לא צפוי? אתם קובעים את היעד שלכם! אתם קובעים כמה מספיק לכם. גם אם אתה עובד בעבודת חלומותיך- חשוב להבין קצת בחינוך פיננסי כדי לוודא שתהיה מסודר בגיל הפרישה! 

פינת התכלס- כולנו ראינו כמה אנשים פוטרו בעקבות משבר הקורונה, אנשים שלא חלמו שיפטרו אותם, כאלו שעבדו בהיי-טק, מלצרים, עובדים מכל הסוגים, בעלי עסקים פשטו רגל או נאלצו לחיות ללא הכנסה למספר חודשים- המקרים האלו מלמדים אותנו שיעור חשוב! אף אחד לא יודע מה יקרה מחר ולכן חייב להיות לכם יותר ממקור הכנסה אחד! ואם אתה מסתמך רק על מקור אחד, לפחות תדאג שתהיה לך “קרן ביטחון” (סכום כסף נזיל שיכול לשמש אותך במקרה שמקור ההכנסה שלך נפגע למספר חודשים עד שתמצא מקור הכנסה חלופי). שימו לב שקרן ביטחון חשובה גם למי שיש לו מספר מקורות הכנסה, נדבר על זה.

פינת המושגים- מה זו בכלל תשואה?

תשואה שנתית במילים פשוטות מדברת על כמה כסף אני אקבל על הכסף שלי אם אשקיע אותו בצורה מסוימת. למשל, אני קונה בית ב- 250,000 ש”ח ומשכירה אותו ב-1,458 ש”ח לחודש (נניח עולם ללא מסים ועלויות נוספות כדי להשאיר את הדוגמא פשוטה). במקרה כזה אני מקבלת בכל שנה 17,500 ש”ח מהשכירות (12 חודשים כפול 1,458 לחודש). התשואה השנתית מחושבת לפי 17,500 לחלק ל-250,000, ובמקרה הזה נקבל 7%.

אינני יועצת השקעות וכל המידע המוצג בכתבה ובאתר, אינו מהווה הצעה או רמיזה להשקעה כלשהי או להלוואה כלשהי וכל הפועל על סמך הכתוב עושה זאת על אחריותו בלבד. אין לראות באתר משום המלצה ו/או ייעוץ מקצועי מכל סוג. יש להיעזר בבעלי מקצוע כמו יועץ השקעות, יועץ מס, עו”ד וכו’ כדי להתאים פעולות לצרכים האישיים שלכם. השקעות ופעולות פיננסיות עלולות להביא גם להפסדים. כל הכתוב מהווה את דעתי האישית בלבד. © בתשואה מתמדת כל הזכויות, לרבות זכויות היוצרים, שמורות.

להרשמה לקבלת עדכונים!