ימי שלישי עם מורי

המלצה לספר מיוחד, המבוסס על סיפור אמיתי ומשקף לנו מה באמת חשוב בחיים

על מה הספר בעצם? הספר עוסק ב-14 מפגשים שבועיים בין בחור צעיר לאדם מבוגר שחולה בניוון שרירים ונותרה לו חצי שנה לחיות. בכל מפגש הם מדברים על מה הדברים שחשובים בחיים, מה באמת כדאי להשיג, מה צריכות להיות המטרות והשאיפות שלנו.

מדברים על מוות, פחד, הזדקנות, תאוות בצע, נישואים, משפחה, חברה, סליחה וחיים בעלי משמעות.

קריאת הספר בעצם מספקת לנו מראה ופרספקטיבה ומזכירה לנו דברים שאנחנו יודעים אבל נוטים לשכוח בשגרת היומיום העמוסה. למשל, אחד המשפטים שאהבתי היו:

“לא אימצנו לנו הרגל לעמוד מן הצד ולהתבונן בחיינו ולומר , האם זה הכל? האם זה כל מה שאני רוצה? האם משהו חסר כאן?”

כמה מכם עוצרים את החיים ושואלים את עצמם האם רצים בכיוון הנכון? האם הם מנסים להשיג משהו שהם באמת רוצים? כל כך הרבה פעמים שמעתי אנשים שאומרים שהם רוצים להתקדם כדי לעבוד במקצוע “נחשב” למרות שהם בכלל לא אוהבים את אותו מקצוע במקום לרדוף אחרי משהו שהם כן יאהבו לעשות או אחרי חירות כלכלית שתאפשר להם לעשות מה שירצו.

מסר חשוב נוסף שמאוד התחברתי אליו הוא “נוכחות מלאה”. האם כשאתם יושבים עם מישהו אתם באמת נוכחים? האם אתם מציצים תוך כדי בפלאפון? או רק עונים להודעה? האם אתם מרוכזים ולא חושבים על מה שהיה או מה שיהיה? נסו פשוט להיות, הימנעו מהסחות דעת והקשיבו עם כל תשומת הלב לאדם שאתם נמצאים איתו, נסו להבין מה הוא צריך ואיך אתם יכולים לעזור, לתמוך, להציע. בעידן הרשתות החברתיות והווצאפ, נוכחות מלאה הפכה להיות הרבה פחות נפוצה מבעבר. נסו להיות יותר טובים, זה קשה אבל אתם יכולים!

cafe, grandfather, grandson
אין חכם כבעל ניסיון

תוכלו למצוא עותקים בספריות ברחבי הארץ או בחנויות הספרים, אלו מכם שרוצים לקרוא את המקור באנגלית יוכלו למצוא אותו כאן-

הרשמו לקבלת עדכונים על תוכן חדש!