כיצד תרכוש ידידים והשפעה/ דייל קרנגי

listen, informal meeting, chatting

המלצה לספר על התפתחות אישית

ספר מאוד ישן אבל רלוונטי כמו חדש!

הספר בעצם מלמד אותנו איך להתמודד עם היצורים הכי מסובכים בטבע- בני האדם. הוא משלב סיפורים אמיתיים מאוד מעניינים יחד עם עצות פשוטות פרקטיות ודוגמאות.

הוא מדבר על הדברים הבסיסיים שאנחנו יודעים אבל רובינו מתעלמים מהם רב הזמן. למשל, קרנגי מסביר שיש רק דרך אחת לשכנע מישהו לעשות משהו. אתה יכולים לחשוב מהי? הוא טוען שהדרך היחידה היא לגרום לו לרצות לעשות את זה! כמה פעמים ניסיתם לשכנע משהו לעשות דבר כי זה יהיה טוב לכם? נסו בפעם הבאה להסביר לו למה זה כדאי לו, איזה תועלת הוא יקבל מעשיית הדבר.

עוד הוא מדבר על ההבדל בין חנופה למחמאה, על חשיבות הבעת דברי הערכה כנים בכל הזדמנות לכל אדם שאתם נתקלים בו, על טכניקות שכנוע, על הצורך של האדם להרגיש חשוב ואיך ליצור חיבור עם זרים וקרובים כאחד.

אחד הפרקים החשובים שלו עוסקים בשאלה- “כיצד להביא לידי כך שבני אדם יחבבו אתכם?”. הוא מעלה את הנקודה שבני האדם הכי מתעניינים בעצמם. אם תקשיב לבן אדם השני רוב הזמן, ותשוחח איתו על הנושאים שמעניינים אותו הוא כנראה מאוד יחבב אותך וירצה לשוחח איתך שוב. קרנגי מספר על פעם שישב לשוחח עם מישהו ולא אמר כמעט דבר, אבל אותו אדם אמר לו בסוף שהוא איש שיחה נהדר- אנשים פשוט כמהים למישהו שיקשיב להם ויתעניין בכנות! מודה שניסיתי את האסטרטגיה הזו כמה פעמים- הקשבתי בכנות והתעניינתי עם שאלות קצרות בלי להוסיף דבר, ובכל פעם מחדש, ברגע שהשיחה נגמרה אמרו לי כמה כיף היה לדבר איתי! נסו את זה בעצמכם.

 

קרנגי מעודד אותנו לקבל בני אדם בהתלהבות, במענה לטלפון, באמרת שלום, תמיד להראות שאנחנו שמחים לפגוש או לשמוע את הצד השני. ולחייך… הקדיש לנושא סיפור מעניין על איך חיוך לכל מי שפגש שינה את אופי החיים של אדם שביצע עליו את הניסוי.

בקיצור, לא לפספס! ספר חובה לכל אדם על פני כדור הארץ.

 

קישור לעותק קשיח/ דיגיטלי/ שמע של הספר באנגלית:

ניתן למצוא את הגרסה בעברית ברוב הספריות בארץ וגם בחנויות הספרים.

הירשם לקבלת עדכונים על תוכן חדש!